Outdoor reklame

Det spændende ved udendørsreklamer er, at de har en speciel evne til at fange opmærksomhed fra de travle forbipasserende, og dette sker ofte på en effektiv og visuelt tiltalende måde. Jeg har altid fokus på, at skabe en reklame, der fremhæver essensen i produktet, men det er også vigtigt at produktet afspejler det miljø den skal vises i.

Billederne, for mig, skal altid være store, nemme at forstå, og dette skyldes, at det ofte er i travle momenter at man støder på disse reklamer.

Det er vigtigt at de visuelle elementer fremhæver produktets stærke sider, og at produktet står tydeligt i det offentlige rum. Jeg bruger stærke farvekombinationer, der virkelig fanger, men som samtidigt også guider øjet hen til produktet, og derefter hen til dets styrker. Jeg ønsker at de forbipasserende skal blive tiltrukket af reklamen på en naturlig og ubevidst måde.

Udendørsreklamer handler dog ikke kun om salg, men også om, at få produktet ud i offentlighedens bevidsthed, og ønsket er, at der skabes en varig visuel effekt, der formidler produktet, men også brander, så det huskes længe efter at reklamen er blevet spottet.

Ved denne outdoor reklame, har jeg benyttet mig af photoshop til at lave en maske af produktet, derefter benyttede jeg InDesign til at sætte reklamen op samt tilføje teksten og grafiske elementer. Til sidst benyttede jeg photoshop til at lave en mockup, så man får et bedre visuelt billede af, hvordan reklamen ville se ud i bybilledet.

nicnac's advertisement nicnac's advertisement